Trafikskola Sundbyberg

Råsunda Trafikskola är trafikskolan som ligger precis på gränsen till Sundbyberg. Vi erbjuder våra elever teori, körlektioner och hela övningspaket. Trafikskolan har erfarna trafiklärare som hjälper dig hela vägen fram till ditt körkort.

Boka ett paket som passar dig på hemsidan, vi ringer upp dig och planerar din utbildning.

Övningskör med körskola i Sundbyberg

Körskolans läge, på gränsen mellan Sundbyberg och Solna, är optimalt för att du lätt ska kunna ta dig hit snabbt och smidigt. Pendeltåg, tunnelbana och buss är på några minuters gångavstånd från trafikskolan.

Vårt läge göra också att vi snabbt kan ta oss ut på vägar som passar bra att övningsköra på, både om du är en nybörjare som bilförare och om du har kommit lite längre på din väg mot körkortet. Vi övningskör även vid Trafikverket i Järfälla och Sollentuna, dit vi tar oss på cirka 10 minuter från körskolan vid Sundbyberg.

Körskolans vision

Vi vill göra vårt för att framtidens bilförare ska vara trygga, ansvarstagande och miljömedvetna, och jobbar fokuserat för att nollvisionens mål med noll döda och skadade i trafiken ska nås. Vi har därför höga krav på våra trafiklärares kompetens och resultat.

Baserat på elevernas personliga förutsättningar tar vi fram en utbildningsplan för att göra målen tydliga och lätta att förstå och sedan kunna följa resultaten. Körkortsutbildningarna och utbildningsplanen följer S.M.A.R.T.a mål, vilket står för Specifika mål, Mätbara mål, Acceptans av mål, Realistiska mål och Tidsbundet mål.

Vägar till körkortet hos oss

Hos vår trafikskola kan du välja den väg som passar dig bäst för att ta det eftertraktade körkortet. Vi har flera övningspaket där det ingår olika antal körlektioner. Du kan välja att boka ett paket med 5, 10, 15 eller 20 körlektioner. Varje lektion är 50 minuter och du kan använda två av dem till din uppkörning och då få en lånebil till uppkörningen. Du väljer om du vill övningsköra med en manuell eller en automat.

Vill du klara av körkortet så snabbt och effektivt som möjligt kan du boka ett intensivpaket. Då får du allt du behöver i ett paket och alla dina körlektioner bokas inom en begränsad tid, för att din körkortsutbildning inte ska dra ut på tiden. Det spar ofta både tid och pengar. Intensivpaketen inkluderar:

• – Riskettan
  • – Risktvåan
  • – 10, 15 eller 20 körlektioner
  • – Teorifrågor och teoribok online

Ska du precis börja övningsköra i Sundbyberg?

Är du i startgroparna för att börja övningsköra med en förälder eller någon annan i din närhet? Då behöver ni delta i en handledarkurs eller introduktionskurs som det också kallas. Kursen är tre timmar lång och både du och den du vill övningsköra med behöver gå kursen, som vi håller i våra lokaler på trafikskolan vid Sundbyberg. Även om handledaren har genomgått kursen tidigare behöver du som elev gå kursen för att kunna övningsköra tillsammans med din handledare.

Vi håller handledarkursen regelbundet och du hittar nästa tillfälle på hemsidan. På vår hemsida hittar du också en lista över vad ni bör öva på när ni övningskör privat, vi kallar det trafikpedagogik.

Teorilektioner på trafikskola i Sundbyberg

Vill du ha hjälp med teorin och det som berör trafiksäkerheten som krävs för att ta körkort, så kan du delta i teoriundervisningen. Det är lärarledd undervisning i grupp där du under två timmar tillsammans med läraren och gruppen går igenom alla moment i körkortsboken. Teoriundervisningen inkluderar sex tillfällen på två timmar vardera.

Kom förbi oss!

Har du frågor kring hur det är att övningsköra med en körskola, eller kring vilket paket som passar dig bäst är du alltid välkommen att höra av dig till oss, eller komma förbi och prata med oss på trafikskolan på gränsen till Sundbyberg.

Råsunda Trafikskola
Råsundavägen 176, 169 36 Solna
Vi accepterar
Du kan även betala direkt i vår butik