Trafikskola Rissne

Endast två tunnelbanestationer från Rissne hittar du vår trafikskola. Vi hjälper dig att ta ditt körkort på det sätt som passar dig bäst. Vi erbjuder allt från introduktionskursen till lån av bil vid uppkörning.

Vi skapar individuella utbildningsplaner för alla elever och hjälper dig på vägen till körkort. Kontakta oss eller boka ett paket för övningskörning på hemsidan.

Övningskör med körskola i Rissne

Många känner sig tryggare när de får börja övningsköra i områden de känner igen. Vår körskola ligger nära Rissne och vi tar oss lätt till för dig välkända gator. Vi brukar också övningsköra vid Trafikverket i Järfälla och Sollentuna, dit det bara tar oss tio minuter med bil.

När du kommit längre i din övningskörning har vi från vår trafikskola nära till mer trafikerade vägar och områden där vi kan öva på både landsvägskörning och att köra på motorväg.

Paket för övningskörning hos Råsunda Trafikskola

Vi vill att du ska kunna övningsköra, plugga teori och genomföra de olika obligatoriska delarna som krävs för att ta körkort, på det sätt som passar dig bäst. Därför har vi flera olika paket att välja mellan, vi kallar det intensivpaket eller övningspaket. Skillnaden mellan de olika typerna är att intensivpaketen inkluderar allt du behöver och du övningskör under en begränsad tid för att du så snabbt och effektivt ska kunna ta ditt körkort. Övningspaket är olika många övningskörningstillfällen paketerade för ett så förmånligt pris som möjligt.

Intensivpaket hos vår körskola

Vi erbjuder tre intensivpaket som alla inkluderar:

• Riskettan
  • Risktvåan
  • Teoribok online
  • Teorifrågor online

Skillnaden mellan paketen är antalet körlektioner som inkluderas. Paket ett innehåller tio körlektioner, paket två inkluderar femton körlektioner och paket tre består av tjugo körlektioner. Dessutom har du möjlighet att låna en bil till uppkörningen om du vill köra upp med en bil du känner igen och känner dig trygg i.

Trafikskolans övningspaket

De fyra övningspaketen är som sagt paketering av olika antal körlektioner. Du kan välja mellan fem, tio, femton eller tjugo körlektioner. Även övningspaketen erbjuder dig möjligheten att låna en av våra övningsbilar under din uppkörning.

Övningspaketen kräver att du för att kunna ta körkortet bokar de obligatoriska kurserna Riskettan och Risktvåan utöver övningspaketen. Innan uppkörningen krävs det att du har genomgått och blivit godkänd på både Riskettan, som är en teoretisk kurs som tar upp risker i form av bland annat trötthet, alkohol och droger, och Risktvåan, som de flesta brukar kalla halkbanan vilket är en praktisk riskkurs där du lär dig hantera bilen på bland annat halt underlag.

Fler möjligheter hos vår körskola nära Rissne

Vill du övningsköra utanför körskolan med en handledare i din närhet behöver både du och handledaren genomgå en introduktionskurs, eller handledarkurs som den också kallas. Råsunda Trafikskola håller regelbundet i introduktionskurser, du hittar nästa tillfälle på vår hemsida. Övningskör du med handledare kan du ta hjälp av vår trafikpedagogik. Vi håller även i teoriundervisningar som är sex lärarledda tillfällen då vi under två timmar i grupp går igenom körkortsbokens alla moment. Vill du plugga teorin på egen hand har vi också teorionline som är en digital körkortsbok. I teorionline får du också tillgång till över 1000 övningsfrågor, som du smidigt kan gå igenom från din smartphone.

Ansvarstagande trafikskola med S.M.A.R.T.a mål

Vi tar vårt ansvar för att nå det nationella målet med nollvisionen som finns i Sverige. Nollvisionens mål är att Sverige inte ska ha några döda eller skadade personer i trafiken. Vi kan bara nå målet genom att ha stabila och ansvarsfulla förare på våra vägar. Som körskola tar vi vårt ansvar, ställer höga krav på våra trafiklärare och ser till att våra elever är väl rustade när de ger sig ut på vägarna med körkortet i hand.

De S.M.A.R.T.a målen står för Specifika mål, Mätbara mål, Acceptans av mål, Realistiska mål och Tidsbundet mål, och är en del i vårt arbete med individuella utbildningsplaner. S.M.A.R.T.a mål för det lättare att följa upp de mål som utbildningsplanen har och tydliggör hur det går för dig.

Kontakta vår trafikskola

Kontakta oss så hjälper vi dig gärna i valet av väg till ditt körkort. Varmt välkommen till oss på Råsunda Trafikskola!

Varmt välkommen till Råsunda Trafikskola!

Råsunda Trafikskola
Råsundavägen 176, 169 36 Solna
Vi accepterar
Du kan även betala direkt i vår butik