Trafikskola Kungsholmen

Råsunda Trafikskola finns på nära håll för dig som bor på Kungsholmen. Du hittar oss på gränsen mellan Solna och Sundbyberg, vilket betyder att du kommer utanför den värsta trafiken och kan övningsköra i lugna villaområden såväl som på större vägar och även motorväg.

Övningskör nära Kungsholmen

Vår trafikskola når du antingen med tunnelbana, buss eller pendeltåg. Det är gångavstånd till både Näckrosen och Sundbybergs tunnelbanestationer som ligger på varsin av de blåa tunnelbanelinjernas grenar, samma linje som stationerna Fridhemsplan, Stadshuset och Rådhuset ligger på med andra ord. Från Kungsholmen tar det inte mer än femton minuter att ta sig till vår körskola.

Samtidigt som vi finns nära city och Kungsholmen har vi nära till många bra områden för övningskörning, både för dig som är nybörjare och för dig som har kommit långt på din väg mot körkortet. Under de första lektionerna brukar vi åka till Järfälla och övningsköra vid Trafikverket, dit tar det oss bara tio minuter med bil från körskolan.

Intensivpaket hos vår trafikskola nära Kungsholmen

Råsunda Trafikskola nära Kungsholmen har flera olika paket för att du ska kunna hitta en väg till körkortet som passar dig. Vill du vara säker på att få med både teori, övningskörning och de obligatoriska riskdelarna (Riskettan och Risktvåan) rekommenderar vi något av våra intensivpaket. Då får du ett övningskörningspaket där allt ingår:

• Teoribok online
  • Teorifrågor online
  • Riskettan
  • Risktvåan
  • 10, 15 eller 20 körlektioner

Intensivpaketen innebär att vi tillsammans arbetar fokuserat för att du inom en begränsad tid ska kunna ta ditt körkort. Det är ofta ett alternativ som spar både tid och pengar för dig som elev.

Övningspaket hos körskola Kungsholmen

Vill du hellre göra mycket på egen hand, du kanske har någon som du övningskör med hemma och vill plugga teori i din egen takt, då passar något av våra övningspaket bra. I övningspaketen ingår olika antal körlektioner; 5, 10, 15 eller 20 lektioner á 50 minuter.

Väljer du något av våra övningspaket får du komma ihåg att anmäla dig till de obligatoriska Riskettan och Risktvåan. Riskettan är en tre timmar lång teorikurs som går igenom riskerna med bland annat alkohol, droger, trötthet och dolda trafikrisker. Risktvåan är en praktisk kurs som oftast kallas halkbana. Under Risktvåan lär du dig hantera bilen praktiskt, på till exempel halt underlag.

Vill du övningsköra på Kungsholmen med någon annan än en trafiklärare från vår körskola behöver du och den du övningskör med gå introduktionskursen eller handledarkursen som den också kallas. Självklart hittar du även den hos oss, vi håller regelbundet i alla kurser. Utnyttja möjligheten att ta hjälp av vår lista över moment inom trafikpedagogik.

Körskola som har dina mål i fokus

Alla tar till sig information och lär sig bäst på olika sätt. Det som passar dig bäst är viktigt för oss eftersom vi vill att du ska ta ditt körkort på ett så smidigt sätt som möjligt. När vi ses första gången sätter vi därför upp en individuell utbildningsplan som vi sedan följer upp allt eftersom. Utbildningsplanen gör det tydligt för både dig och din trafiklärare när och hur du vill nå dina mål. Vi arbetar dessutom med S.M.A.R.T.a mål. S.M.A.R.T.a mål står för Specifika mål, Mätbara mål, Acceptans av mål, Realistiska mål och Tidsbundet mål, och är ett sätt att göra målbilden mer konkret och lätta att följa och följa upp.

Ansvarstagande körskola Kungsholmen

Nollvisionen som finns i Sverige handlar om att ingen ska dö eller skadas i trafiken. Det som krävs för att nå nollvisionen är stabila och trygga förare på våra vägar. Alla trafikskolor har i och med det ett ansvar och en delaktighet i att nå nollvisionens mål. Råsunda Trafikskola nära Kungsholmen ställer höga krav på trafiklärarna som arbetar hos oss och arbetar ständigt med att förbättra vårt kvalitetsarbete. Våra elever ska när de är klara och har körkortet i handen vara stabila och ansvarsfulla bilförare, som liksom vi tar ett ansvar för att nå nollvisionen.

Kontakta vår trafikskola

Vi hjälper dig i valet av övningspaket och svarar på frågor kring vad som kan passa dig bäst. När du bokar ett övningspaket eller intensivpaket på hemsidan ringer vi alltid upp dig för att boka din utbildningsplan.

Varmt välkommen till Råsunda Trafikskola!

Råsunda Trafikskola
Råsundavägen 176, 169 36 Solna
Vi accepterar
Du kan även betala direkt i vår butik