Trafikskola Bromma

Letar du efter en trafikskola nära Bromma? Råsunda Trafikskola är lätt att ta sig till från Bromma och vi övningskör ofta området. Vi har erfarna trafiklärare och erbjuder allt du behöver för att nå ditt mål – körkortet.

Övningsköra med körskola i Bromma

Råsunda Trafikskola ligger nära pendeltåg, tunnelbana och bussar, du tar dig med andra ord lätt till oss från Bromma. Vårt läge gör också att vi snabbt tar oss till Bromma för att övningsköra, om du vill öva i kvarter du känner igen. Vi brukar också åka till Järfälla och Trafikverket, vilket bara är 10 minuter med bil från körskolan.

Ta körkort hos oss

Vårt mål är att göra det så enkelt som möjligt för dig att ta ditt körkort. Vi utgår alltid från dina behov och mål – och upprättar vid första tillfället vi ses en individuell utbildningsplan för dig. Utbildningsplanen följer S.M.A.R.T.a mål, vilket står för Specifika mål, Mätbara mål, Acceptans av mål, Realistiska mål och Tidsbundet mål. S.M.A.R.T.a mål gör målen tydliga för både dig och din trafiklärare, det är lätt att följa upp och få en förståelse för hur man ligger till i jämförelse med de mål vi har satt upp.

Ansvarstagande trafikskola Bromma

I Sverige finns en nollvision som innebär att målet är att ingen ska dö eller skadas i trafiken. För att nå dit krävs stabila och ansvarsfulla förare, vi på Råsunda Trafikskola nära Bromma vill ta vårt ansvar för att nå nollvisionen och jobbar därför fokuserat på att våra elever ska bli trygga och kompetenta bilförare. Vi har därför höga krav på våra trafiklärares kompetens. Vi använder också SIS som ledningssystem för vårt kvalitetsarbete.

Ta körkort i din takt

Hos vår trafikskola nära Bromma bestämmer du vad som passar dig när du ska ta körkort. Vissa vill ta det lugnt och övningskör mycket på egen hand tillsammans med en närstående, andra vill riva av övningskörningen och teorin i ett svep och få det gjort så snabbt som möjligt. För dig som vill ta det hela i en lugn takt och samtidigt få körlektioner till ett mycket bra pris har vi övningspaket som ger dig 5, 10, 15 eller 20 lektioner i ett paketpris. Till det kan du sedan lägga teori eller handledarkurs för att övningsköra på egen hand med någon utanför körskolan.

Vill du däremot se till att övningskörandet inte drar ut på tiden passar kanske ett intensivpaket bättre. I våra intensivpaket får du allt du behöver för att ta ditt körkort så snabbt som möjligt. Du väljer hur många körlektioner du tror att du behöver, våra intensivpaket innehåller 109, 15 eller 20 körlektioner. Utöver det får du också:

• – Riskettan
  • – Risktvåan
  • – Teorifrågor och teoribok online

Introduktionskurs hos trafikskola nära Bromma

Vill du varva dina körlektioner med att övningsköra med någon hemma? För att övningsköra med någon annan än en trafiklärare behöver både du och den du ska övningsköra med bli godkända på en introduktionskurs eller handledarkurs som det också kallas. Vi håller regelbundet i introduktionskurser/ handledarkurser för dig som bor i Bromma. Kursen är tre timmar lång och hålls i våra lokaler. Du hittar enkelt nästa tillfälle på hemsidan och kan även boka kursen där.

Teorikurser – körskola Bromma

Teorin är för många det svåraste med att ta körkort. Vill du ha hjälp att förstå teorin kring att köra bil erbjuder vi lärarledd teoriundervisning. Utbildningen genomförs i grupp under sex tillfällen och under två timmar per gång. Då går läraren igenom momenten i körkortsboken och svarar på alla frågor och funderingar ni har.

Hör av dig till Råsunda Trafikskola

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du vill veta mer eller om du har frågor. Vi hjälper dig i valet av paket eller antal körlektioner.

Varmt välkommen till Råsunda Trafikskola!

Råsunda Trafikskola
Råsundavägen 176, 169 36 Solna
Vi accepterar
Du kan även betala direkt i vår butik